Nu mai este nici un secret pentru nimeni că N24 este poate cea mai dură cursă de anduranță a planetei desfășurată pe cel mai legendar circuit dintre toate. Necruțătorul Nurburgring intitulat foarte inspirat „green hell” ne-a oferit weekend-ul acesta una dintre cele mai spectaculoase întreceri ale ultimilor ani decisă în ultimele tururi și cu niște condiții meteo infernale.

După cum știți deja la startul acestei curse se aliniază tradițional un număr de peste 100 de echipaje, mai exact 147 au luat startul în 2018, acestea fiind împărțite în foarte multe clase stabilite după o serie întreagă de criterii diferite. Clasa regină este SP9 unde rulează modelele GT3 aliniate de cele mai bune echipe din domeniul anduranței auto.

Startul te ține întotdeauna cu sufletul la gură

Anul acesta Porsche, respectiv Manthey Racing s-au dovedit a fi foarte rapizi monopolizând primele trei locuri de pe grilă după ultima sesiune de calificări, faimoasa Top 30 Qualifying. Startul s-a dat Sâmbătă la ora locală 15:30 în condiții de soare și vreme caldă.

911 pleca din pole după un tur fenomenal al lui Laurens Vanthoor

Imediat după start Kevin Estre aflat la volanul modelului #911 a luat o opțiune serioasă pentru victorie distanțându-se din ce în ce mai mult de concurență. De partea cealaltă, a doua mașină a team-ului Manthey, modelul 911 GT3 R #912 se alegea cu o pană de cauciuc încă din primul tur și deja cursa lor părea compromisă.

În spatele lui Estre, bătălia pentru podium se dădea între o serie întreagă de mașini printre care modelul 911 GT3 R Falken Motorsport, celelalte Porsche-uri înscrise de Frikadelli Racing, modelele AMG GT3 ale celor de la Black Falcon și HTP Motorport, Audi-urile R8 GT3 ale celor de la WRT, Mucke Motorsport și bineînțeles învingătorii de anul trecut de la Team Land. Și desigur să nu uităm de BMW care își puneau mari speranțe în băieții de la ROWE Racing.

Prima lovitură pentru Mercedes a venit încă din primele ore când Renger van der Zande aflat la volanul modelului #48 lovește mașina la partea frontală iar reparațiile durează suficient cât să scoată echipa din lupta pentru podium. De asemenea BMW-urile ROWE Racing #98 și #99 care au avut un parcurs destul de consistent s-au văzut în situația de a abandona foarte devreme, ambele mașini oprindu-se pe circuit cu probleme tehnice.

Parcurs de uitat pentru ROWE Racing

Alt echipaj foarte puternic care putea face o figură frumoasă a fost cel înscris de WRT Racing #8, din păcate pentru ei Dries Vanthoor are parte de un accident urât chiar la lăsarea serii avariind mașina dincolo de unele posibile reparații.

Chiar dacă a mai întâmpinat ceva opoziție din partea modelelor Black Falcon Mercedes, la venirea nopții Manthey Racing #911 se afla încă pe prima poziție cu un avans liniștitor. Ghinionul a lovit însă undeva prin ora a zecea când Romain Dumas aflat la volan prinde o pată de ulei pe circuit care îl trimite direct în barierele de protecție.

Mașina se alege cu avarii considerabile iar echipa se vede nevoită să o retragă, toate speranțele punându-se acum pe echipajul #912 care recuperase deja timpul pierdut și se afla în lupta pentru podium. De asemenea, și caracteristic pentru această întrecere, în decursul nopții a venit și ploaia care urma să devină o furtună în toată regula.

N-a fost chiar cea mai fericită cursă nici pentru Mucke Motorsport

La răsăritul soarelui pentru primele două locuri se băteau Mercedes-ul Black Falcon #4 și Porsche-ul #912 iar ultima treaptă de pe podium urma să fie decisă de disputa dintre Aston Martin #007 și campionii de la Audi Team Land #1.

Aflat la volanul #912 și într-un sprint susținut pentru prima poziție, Nick Tandy are parte la rândui de un contact cu o mașină de la o clasă inferioară. În urma acestui contact britanicul împreună cu modelul 911 fac un 360 spectaculos din care surprinzător nimeni nu a ieșit rănit.

Porsche-ul se alege cu ceva avarii la partea frontală dar nimic serios care să le pericliteze cursa. De partea cealaltă, rivalii de la Mercedes avuseseră parte de o cursă liniștită lipsită de incidente majore. Însă până la ora prânzului aveam să asistăm la un nou accident care să scoată din cursă una dintre mașinile fruntașe.

Kelvin van der Linde scapă de sub control Audi-ul #1 care lovește apoi barierele alegându-se cu avarii consistente în special la puntea spate. Mare păcat pentru echipă care părea capabilă să smulgă locul al treilea în lupta cu britanicii de la Aston Martin. Într-un final modelul R8 a părăsit garajul întorcându-se pe circuit dar deja pierduse destule tururi pentru a mai conta în bătălia pentru podium.

De data asta R8 n-a mai fost cea mai rapidă mașină de pe circuit

A urmat apoi încă o lovitură grea de încasat pentru Porsche-ul #912, acesta primind o penalizare de 3.32 minute pentru depășirea limitei de viteză pe zona unui Cod 60. Pentru cei ce nu sunt familiarizați cu acest Cod 60, practic el este echivalentul unei slow zone din mondialul de anduranță menită să reducă limita de viteză pe anumite sectoare ale circuitului unde s-au petrecut incidente. În caz că nu știați, pe Nurburgring nu există Safety Car datorită evident lungimii foarte mari a circuitului și numărului impresionant de mașini care iau parte la această cursă.

Ne apropiem de orele prânzului iar pe circuit ploaia se intensifică și împreună cu o ceață densă care și-a făcut la rândui apariția au creat niște condiții practic imposibile pentru desfășurarea unei curse. Tocmai din acest motiv inevitabil întrecerea a fost întreruptă cu steag roșu fiind reluată cu o oră și jumătate înainte de scurgere timpului.

Condițiile pitorești de pe Nurburgring

Pentru Porsche această neutralizare a picat la fix, nu numai pentru că au avut ocazia să repare toate avariile suferite după accidentul lui Tandy, de asemenea distanța de mai bine de patru minute dintre ei și #4 era anulată în totalitate la restart. Nu putem spune că până la ora restartului condițiile meteo s-au ameliorat cine știe ce, dar având în vedere spectacolul la care am asistat pe final nu putem decât să-i felicităm pe organizatori pentru această decizie.

Mercedes #4 și Porsche #912 urmau să fie principalii protagoniști ai luptei pentru victorie cu Adam Christodoulou și Fred Makowiecki la volanul celor doi bolizi. În termeni de viteză pură pe circuit, cred că Porsche-ul stătea un pic mai bine dar având în vedere condițiile aproape imposibile nimic nu era sigur.

Într-un final, Makowiecki s-a hotărât să facă mișcarea decisivă la intrarea în cel de-al treilea tur de după restart, cele două mașini s-au atins provocând un mic derapaj pentru Mercedes, din fericire Christodoulou a controlat foarte bine situația dar poziția de lider era deja pierdută.

Depășirea anului

De aici înainte Porsche-ul a început să se distanțeze mărindu-și avansul până la puțin peste 20 de secunde. Însă nu totul era pierdut, Mercedes-ul a scăzut consistent ritmul cel mai probabil în încercarea de a termina cursa fără a fi nevoiți să mai facă un pit stop, mașinile plecând cu rezervoarele pline la restart.

Tot respectul și admirația pentru eforturile depuse de Mercedes și Black Falcon

Din nefericire pentru ei acest lucru nu s-a putut realiza, atât #4 cât și #912 au intrat pentru carburant înainte de ultimul tur. Astfel s-a pus capăt acestei bătălii epice între doi titani, dispută din care Manthey Racing a ieșit învingătoare după 24 de ore în care au trecut de la agonie la extaz, la propriu.

Prima victorie pentru Manthey din 2011 încoace

Și pentru ultimul loc pe podium s-au dat lupte grele între Aston-ul #007 și celelalte două mașini Black Falcon, #5 și #6. În final #5 a adus bronzul acasă dar și locul al patrulea pentru #007 este remarcabil având în vedere vârsta remarcabilă la care a ajuns bătrânul Vantage GT3 care s-a aflat la ultima lui cursă pe Nurburgring, de la anul englezii vor arunca în foc noua variantă a acestuia.

Cu toate că au ratat victoria, a fost un weekend reușit pentru Black Falcon
Cred că cel mai surprinzător rezultat este cel obținut de Vantage

Pentru Audi și BMW nu a fost o cursă prea fericită, în final tot #1 a fost cel mai bun R8 din clasament terminând pe poziția a șasea, iar cel mai bine clasat M6 GT3 îl găsim abia pe poziția a treisprezecea, #102 înscris de Team Shell Helix. Și nu în ultimul rând de menționat și singurul Ferrari de pe grilă, #22 care a terminat pe un respectabil loc opt.

#102 a mai spălat oarecum din onoarea BMW

Una peste alta, 24h-rennen ediția 2018 a fost mai mult decât își putea imagina oricine, nu pot spune decât că am avut ocazia să vedem niște piloți remarcabili luptându-se nu numai cu oponenții de pe circuit dar și cu natura care era la un pas să încheie prematur o cursă care ne-a dovedit din nou că este ce-a mai dură de pe planetă!

2018 24h-rennen – Official-Result

Lasă un răspuns