La întoarcerea în campionat, Mid-Ohio ne-a oferit una dintre cele mai intense întreceri din ultima perioadă unde niponii au fost la putere monopolizând podiumul. Ca niciodată am avut o cursă lipsită în totalitate de neutralizări lucru foarte rar întâlnit în special în cursele de anduranță unde traficul este cuvântul de ordine.

DPi

Acura și Mazda au fost jucătorii cheie aici ritmul acestora fiind mult peste concurență. În prima parte a întrecerii cele două modele ARX-05 ale Team-ului Penske au trebuit să țină piept atacurilor repetate din partea prototipurilor Mazda înscrise te Joest Racing.

Disputa dintre cele patru mașini a oferit un spectacol minunat miilor de fani prezenți la revenirea IMSA pe Mid-Ohio Course. Chiar dacă nu s-au lăsat cu una cu două, modelele RT24-P nu au reușit să pună mâna pe marea victorie, în final echipajul #77 și-a adjudecat ultima treaptă a podiumului fiind incapabil să țină pasul cu liderii în ultima parte a întrecerii.

Primul podium pentru Mazda și Team Joest în America

Sora #55 a fost nevoită să abandoneze din motive tehnice, Spencer Pigot raportând nereguli în comportamentul prototipului după al doilea rând de pit stop-uri. Mare păcat pentru ei, putându-se realiza un careu de ași nipon.

În final marii câștigători au fost cei de la Acura care au înregistrat nu numai prima victorie dar și prima dublă pentru echipă după un început de sezon dificil marcat de probleme tehnice. #7 a reușit să țină piept asaltului din partea surorii #6 și să câștige Acura Sports Car Challenge at Mid-Ohio.

În sfârșit Acura depășește toate problemele și dovedește că e o candidată serioasă la titlu

Cadillac, Nissan dar și P2-urile internaționale nu au putut face față ritmului infernal impus de prototipurile din țara soarelui răsare și au trebuit să se mulțumească cu locurile din afara podiumului.

GTLM

La GTLM Porsche a condus ostilitățile reușind și victoria în final prin intermediul echipajului #912 care a răzbunat astfel eșecul din Long Beach venit pe fondul problemelor tehnice.

După Sebring, 911 înregistrează al doilea succes stagionar

Victoria nemților nu a fost una lipsită de emoții, pe final și adoptând o strategie diferită cu ultimul pit stop efectuat foarte târziu în comparație cu restul clasei, BMW-ul RLL #25 cu Connor de Phillippi la volan a amenințat poziția de lider a lui Vanthoor terminând finalmente pe locul secund la mai puțin de o secundă și jumătate distanță față de modelul 911 RSR.

Dacă ar mai fi fost câteva tururi probabil BMW-ul cu pneuri mai bune și carburant exact atât cât trebuia ar fi putut smulge prima victorie din sezon pentru noul M8. Pe ultima treaptă a podiumului au sosit Magnusen și Garcia cu al lor Corvette C7-R #3.

N-a fost să fie de data asta pentru RLL, maybe next time

Chiar dacă nu au reușit să prindă podiumul de data aceasta, băieții de la Ford rămân în continuare lideri în clasamentul general cu echipajul Briscoe/Westbrook.

GTD

Dacă la GTLM bătălia pentru victorie a fost strânsă, aici s-a dat efectiv bară la bară până la linia de finish. Prima parte a cursei a fost monopolizată de modelele Lexus și păreau că se îndreaptă spre o altă dublă japoneză asemeni celei de la clasa mare.

Pare că le merge bine asiaticilor în Ohio

În a doua parte a întrecerii însă, mașina #15 a căzut în clasament eșuând la marginea podiumului în final. #14 pe de altă parte și-a păstrat poziția de lider până la steagul în pătrățele pe care și l-a adjudecat după o bătălie teribilă cu Acura #86, diferența dintre prime două locuri la finish fiind de mai puțin de două zecimi.

Acura a fost la un Lexus distanță de victorie

Podiumul a fost completat de Lamborghini-ul Paul Miller Racung #48 care prin acest rezultat pozitiv rămâne lider al ierarhiei generale.

Mid-Ohio – Race results

 

Lasă un răspuns