După o lungă așteptare campionatul mondial de anduranță și-a deschis porțile pentru un nou sezon care se anunță încă de pe acum a fi unul epic. Cum era de așteptat Toyota a dominat categoric ostilitățile reușind o inevitabilă dublă în fața privaților care se pare că sunt neputincioși în fața hibridelor japoneze.

Se anunță o dominație cruntă din partea Toyota

Niponii și-au început demonstrația de forță încă din timpul antrenamentelor și calificărilor, câștigând trei din cele patru sesiuni și adjudecându-și de asemenea și prima poziție la start prin intermediul echipajului #7.

Doar că, din pole position avea să plece cealaltă mașină a echipei întrucât prototipul TS050 Hybrid #7 a fost găsit cu unele neregularități în urma inspecției tehnice de după calificări și penalizat cu plecarea în cursă de pe linia boxelor după ce și ultima mașină din pluton avea să completeze primul tur.

De asemenea calificările au reprezentat un eveniment de coșmar pentru DragonSpeed și al lor prototip Dallara BR1. Pietro Fittipaldi aflat la volan izbește mașina de zidul de pneuri după urcarea din Radillion suferind multiple facturi la ambele picioare. Din fericire acesta a fost operat cu succes și se află în afara oricărui pericol.

Mare păcat că nu am avut ocazia să vedem în acțiune și pachetul high downforce al celor de la Dallara

Alt eveniment neplăcut a fost constituit de retragerea de către Ginetta a celor două prototipuri G60-LT-P1 destinate echipei CEFC TRSM Racing. Englezii nu au primit banii promiși din partea sponsorului celor de la Manor și în consecință au hotărât să nu permită echipei să le ruleze mașinile. Din punctul meu de vedere este o situație regretabilă și sper ca până la Le Mans să se găsească o soluție pentru că ar fi păcat să nu vedem aceste modele pe circuit acolo unde le este locul.

Ar fi bine ca până la Le Mans să se găsească o soluție pentru aceste mașini magnifice

LMP1

Cum spuneam, și nu cred că a fost o surpriză pentru nimeni, Toyota a dominat fără drept de apel întreaga cursă, echipajul #8 format din Buemi/Nakajima/Alonso fiind marele învingător urmat de sora #7 care pe final s-a văzut chiar în poziția de a se lupta pentru victorie. Începutul de cursă a adus și primul safety car al sezonului, modelul 911 RSR al celor de la Gulf Racing UK se izbește de pneuri în încercarea de a evita o altă coliziune în care au fost implicate toate cele trei modele Ferrari de la Am.

Startul unei lungi călătorii

Dintre echipele private Rebellion Racing s-a impus în lupta pentru ultima treaptă a podiumului, cu cele două mașini ale echipei disputându-și continuu locul al treilea. Surprinzător și într-un mod plăcut, nu am avut parte de probleme tehnice majore la nici unul dintre modelele LMP1 lucru îmbucurător având în vedere că jumătate dintre aceste mașini au fost la prima lor cursă din viață.

Poate vă întrebați cum a reușit prototipul #7 să recupereze deficitul de un tur și chiar să amenințe prima poziție deținută de modelul soră. Ei bine, perioadele de neutralizări cu siguranță au jucat în favoarea lor plus un pit stop în plus efectuat de #8 pentru a i se fixa așa cum trebuie centurile de siguranță lui Kazuki Nakajima.

Ultimele secvențe ale cursei ne-au adus un nou accident îngrozitor și tot în Radillion, de data aceasta modelul BR1 SMP Racing #17 este cel care lovește barierele marcând al treilea accident al weekend-ului în acest viraj. Inițial modelul Rebellion R13 #1 avea să termine pe ultima treaptă a podiumului mașina urmând însă să fie descalificată ulterior după inspecția tehnică de după cursă.

Debut cu bune și cu rele pentru SMP Racing

Chiar și așa, echipa tot s-a ales cu podiumul intrat în contul echipajului #3 format din M. Beche, T. Laurent și G. Menenzes. La marginea podiumului s-au aflat ByKolles pe locul al patrulea cu o cursă încheiată surprinzător pentru ei fără probleme și modelul #11 al rușilor de la SMP Racing pe cinci care la rândui a plecat de la coada grilei după unele dificultăți din timpul calificărilor.

Deocamdată R13 pare cel mai capabil model privat

LMP2

La P2 bătălia a fost mult mai strânsă spre deosebire de P1 iar în final G-Drive #26 s-au impus urmați de Jackie Chan DC Racing #38 și Signatech Alpine #36. Racing Team Nederland și al lor șasiu Dallara au preluat ostilitățile la început fiind mai apoi trași în jos de o problemă de alternator care le-a risipit toate șansele la un rezultat surprinzător.

G-Drive se impune după prima înfruntare a titanilor de la LMP2

Aici nu am contabilizat evenimente neplăcute majore, poate doar în ceea ce-i privește pe cei de la Larbre Competition care la debutul lor la această clasă cu un șasiu Ligier JS P217 au încasat penalizări cât pentru întreg sezonul.

Să fie oare în pericol dominația Oreca de la P2?

GTE-Pro

Aceasta este clasa pe care o așteptam cu nerăbdare la start, cu Aston Martin și BMW venind cu modele complet noi și gata de trântă. Din nefericire nici una dintre echipe nu a făcut o figură prea frumoasă terminând în a doua jumătate a clasamentului final cu ritmi de cursă sub referința clasei. Ford și Porsche au fost cele mai rapide mașini de la Pro dovedind acest lucru încă din calificări.

Nici Vantage și nici M8 nu au rupt gura târgului la debut, poate va fi mai bine la Le Mans

Prima oră de cursă a fost un duel între modele #66, #67 ale ovalului albastru și #91 respectiv #92 ale băieților din Stuttgart. Puțin după intrarea în ora a doua, Henry Tincknell scapă mașina de sub control în Radillion producând din nou un accident groaznic. Din fericire acesta iese teafăr din mașină lucru îmbucurător pentru echipă dar și pentru fanii veniți să asiste la cursă.

Așadar, sora #66 rămânea să se dueleze cu cele două Porsche-uri pentru victorie, lucru pe care l-a reușit cu brio aducând acasă prima victorie dintr-un sezon care se anunță lung și spectaculos. Pe poziția a doua a venit modelul 911 RSR #92 iar pe trei Ferrari-ul AF Corse #71. Celălalt Porsche, și după ce a condus o bună bucată de cursă, a eșuat la marginea podiumului pierzând locul al treilea în ultimele tururi.

Una caldă și una rece pentru fanii Ford
Porsche și Ford n-au dat nici o șansă concurenței

Printre evenimentele neplăcute de la această clasă, amintim de mașina Ferrari #51 care în urma unui unsafe release se lovește de Porsche-ul Project 1 ambele suferind avarii considerabile care au necesitat reparații de lungă durată.

Italienii au reușit să smulgă un podium în ultimele minute

Ca de obicei, BoP-ul a fost din nou subiect de controverse, aparent Porsche și Ford fiind avantajate de modificările aduse. Una peste alta, la această clasă am avut ca de obicei parte de spectacol din plin și depășiri senzaționale pe unul dintre cele mai faimoase circuite ale lumii.

GTE-Am

Clasa mezină aflată la o creștere exponențială față de sezonul trecut promitea și ea multă adrenalină și cai putere. Pentru victoria finală s-au aflat cap la cap cele doua modele Aston Martin Vantage, aceasta intrând în contul mașinii #98 a celor de la AMR în fața noi veniților de la TF Sport. Podiumul a fost completat de Ferrari-ul 488 Clearwater Racing în timp ce echipele Porsche aflate la prima lor cursă cu noul 911 RSR au întâmpinat multe dificultăți.

Vantage rămâne imbatabil și după încercarea din Ardeni

Totuși, modelul 911 RSR #77 a reușit un loc patru destul de bun asta după ce au suferit de aceeași problemă de alternator ca și Racing Team Nederland.

Ritm bun pentru Porsche-uri, poate cu mai puțin ghinion

Total Six Hours of Spa-Francorchamps – Race Results

Următoarea întâlnire cu WEC este chiar în Franța cu ocazia celor 24 de ore de la Le Mans, eveniment pe care îl așteaptă cu sufletul la gură toată suflarea anduranței!

 

Lasă un răspuns