Cea de-a doua etapă din Blancpain GT Series, și prima din seria de anduranță, s-a desfășurat pe unul dintre circuitele cu greutate ale lumii motorsportului, și anume Autodromo Nazionale di Monza. Putem spune că am avut parte de trei ore de spectacol de cea mai înaltă calitate, cu un impresionant număr de 54 de echipe aliniate la start care au încercat să scoată 120% din bolizii GT3.

Să trecem în revistă și o scurtă analiză a celor trei sesiuni de calificări care au oferit ceva surprize. Din pole position urma să plece modelul Ferrari 488 GT3 #72 al rușilor de la SMP Racing cu un timp combinat de 1.48.311, surpriza însă a reprezentat-o locul al doilea de pe grilă ocupat de Emil Frey Racing, și nu cu unul dintre noile lor modele Lexus, ci cu bătrânul Jaguar XK care a scos un timp combinat de 1.48.319.

Rușii au fost foarte rapizi și puteau câștiga cursa fără probleme, fără probleme bineînțeles!

De pe trei pornea echipajul Audi WRT #1 cu un average de 1.48.362 și în sfârșit, cea mai mare surpriză a calificărilor din punctul meu de vedere, poziția a patra ocupată de Reiter Young Stars cu bătrânul lor Lamborghini Gallardo, mașină care a înregistrat cel mai bun timp individual din cele trei sesiuni de calificări, 1.47.842 fiind singurul model care a coborât sub pragul de 1.48 pe tur.

Qualifying Results

Acum să trecem la cursa principală unde SMP Racing a dominat prima parte a celor trei ore, cu Black Falcon Racing #4 și Emil Frey Racing #54 duelându-se pentru ultimele două locuri ale podiumului. Printre ghinionistele începutului de cursă enumerăm modelul Manthey Porsche #911 care a fost nevoit să intre la boxe cu probleme la cutia de viteze s-au Bentley-ul Continental GT3 #7 care în urma unui contact avea să-și piardă o bună parte din caroseria de pe dreapta-față.

Englezii care vin anul acesta cu noul Continental, și când spun nou chiar așa este mașina fiind radical diferită față de vechea generație atât la interior cât și la exterior unde aerodinamica a fost mult îmbunătățită și din punctul meu de vedere arată mult mai bine acum. Din păcate pentru ei debutul avea să fie unul nefast, echipa fiind lovită de ceva penalizări care i-au dus în partea a doua a clasamentului final.

De-a dreptul spectaculos noul Continental GT3 dar poate mai puțin ghinionist pe viitor

A doua parte a cursei avea să aducă ghinionul pentru liderii din echipajul #72, Ferrari-ul 488 GT3 suferind la rândui de probleme la cutia de viteze și implicit pierzând orice șansă la un rezultat favorabil. Pentru victoria de la final s-au bătut Audi-ul #1 și Strakka Mercedes #43, cununa cu lauri fiind în final adjudecată de WRT după o dispută decisă mai mult s-au mai puțin de direcțiunea cursei.

Mai exact, Dries Vanthoor care se afla la volanul modelului R8 GT3 pentru ultimul stint cu ceva mai bine de o jumătate de oră până la final îl depășește pe Maximilian Gotz din Mercedes-ul AMG GT3 chiar pe linia de start-sosire, doar că depășirea a fost făcută cu mașina ieșită cu toate cele patru roți în afara zonei de delimitare a traseului așa că tânărul belgian a fost nevoit să cedeze poziția.

Un tur mai târziu, acesta încearcă din nou depășirea de data aceasta în primul viraj și în mod regulamentar, Gotz încercând să-și păstreze poziția de lider într-un mod mai bărbătesc să zicem așa, se atinge cu adversarul scoțându-l un pic de pe trasă. Din nou intervine directorul de cursă care califică acest gest drept o infracțiune și îl obligă pe neamț să cedeze la rândui poziția, de data aceasta apărată pe ne drept.

Foarte aproape de victorie Strakka Racing, din păcate nu suficient

De aici înainte Audi-ul #1 a început să construiască un avans liniștitor cu ajutorul căruia și-a adjudecat și victoria la finalul celor trei ore de foc. Pentru ultima treaptă a podiumului disputa a fost una aprigă care a ținut capul de afiș al ultimelor minute. Echipajul campion al celor de la Grasser Racing #63 și modelul Black Falcon #4 ne-au oferit poate cel mai spectaculos duel din întreaga cursă, cu un Christian Engelhart apărându-se cu disperare în fața lui Yelmer Buurman care aflat la volanul spectaculosului AMG GT3 a încercat toate modalitățile posibile pentru trecerea care urma să-i aducă gloria ultimului loc pe podium.

Două mașini pe podium pentru constructorul din Stuttgart, deloc rău!

În final aceasta a și venit, iar echipa a reușit un podium minunat pentru care s-a luptat încă de la începutul cursei. Campionii au trebuit să se mulțumească cu prima treaptă din afara podiumului în spatele lor terminând Jaguar-ul elvețienilor a cărui cursă nu o putem descrie decât ca minunată. Faptul că o mașină de aproximativ zece ani a reușit să termine pe locul al cincilea fiind pe tot parcursul întrecerii la bătaie pentru podium este ceva de ordinul basmelor, într-adevăr un rezultat de excepție.

Bătrânețea nu este întotdeauna un dezvantaj

De asemenea această mașină a ieșit învingătoare la clasa unde concurează, și anume Silver Cup, la Pro-Am s-a impus Rinaldi Racing cu al lor Ferrari #333 iar la Am primul a terminat modelul Mercedes-Benz AMG GT3 #89 AKKA ASP Team.

Race Results

Următoarea etapă din Blancpain GT Series va avea loc în Marea Britanie la Brands Hatch în weekend-ul de 5-6 Mai și este rezervată seriei de sprint.

 

Lasă un răspuns