A treia etapă a sezonului 2018 din IMSA s-a desfășurat pe străzile din Long Beach într-un peisaj mirific, nu degeaba americanii îl numesc Monaco de America. De data aceasta am avut doar două clase la start, DPi și GTLM, GTD spunând pas pentru această întrecere.

DPi

Și de data aceasta Acura s-a dovedit o mașină foarte rapidă, JP Montoya plecând din pole position urmat de modelul AXR #31. Cele două prototipuri urmau să întrețină spectacolul în prima jumătate a întrecerii de 100 de minute.

Acura din nou foarte rapidă, dar mai este de muncă la capitolul fiabilitate și poate la strategia de cursă

Prima neutralizare a venit imediat după start în urma unei coliziuni dintre prototipurile Ligier JS P217 Mathiasen Motorsport și Oreca 07 Performance Tech. Cum spuneam, Acura #6 și Cadillac #31 s-au bătut pentru întâietate în primele secvențe ale cursei, momente în care victoria părea promisă pentru unul dintre cele două echipaje.

Cu o strategie mai bună se putea obține și un rezultat mult mai bun

Problemele au apărut însă în ultima oră când ambele mașini au intrat la boxe pentru a efectua un schimb complet, adică pneuri și combustibil, mutare care le-a adus mult timp pierdut și implicit pierderea șanselor la podium.

De partea cealaltă, Cadillac-ul #5 și Nissan-ul Onroak #2, care au mizat pe un spalsh&dash punând doar carburant în rezervoare, și-au disputat victoria la final cu Filipe Albuquerque trecând primul linia de sosire cu un avans de aproape cinci secunde în fața lui Ryan Dalziel.

Echipajul #5 obține cea de-a treia victorie din sezon și își consolidează poziția de lider al clasamentului general
ESM își continuă parcursul favorabil după victoria obținută la Sebring

Locul trei a fost adjudecat de mașina campioană, modelul Cadillac WTR #10 urmat de Mazda #77, care deși a eșuat la marginea podiumului, atât mașina cât și echipa dau semne de progres în special la capitolul fiabilitate.

În final, cele două modele ARX-05 ale Team-ului Penske au încheiat pe locurile cinci și șase, modelul #7 al lui Ricky Taylor și Helio Castroneves fiind tras în jos din nou de probleme tehnice.

Și de data aceasta prototipurile de specificație internațională P2 au încheiat în urma modelelor DPi, fapt care dovedește încă o dată că mai este ceva de muncă până când cele două platforme se vor putea bate de la egal la egal.

GTLM

La GT-uri Porsche și Ford, care au dominat încă din antrenamente și calificări, s-au duelat pentru întâietate la începutul cursei. Modelul 911 RSR #912 a condus mare parte din întrecere, mașina fiind lovită de ghinion în ultima jumătate de oră când o problemă la suspensia dreapta-față a dus-o în garaj de unde nu a mai ieșit.

Mult ghinion pentru Porsche care păreau că vor continua șirul victoriilor

Nici sora #911 nu a avut parte de o cursă mai favorabilă, terminând pe poziția a șasea după un prim contact cu modelul Ford #66 la începutul întrecerii și apoi un altul cu Cadillac-ul #31.

Victoria le-a revenit băieților de la Corvette, echipajul #4 Gavin/Milner trecând primul linia de sosire în fața celor două modele Ford, în ordine #67 urmat de #66. De partea cealaltă, BMW-urile nu au mai arătat același ritm de cursă pe care l-au avut la Sebring, chiar și așa mașina #25 se afla pe locul al doilea la un moment dat cu șanse bune la podium când Alexander Sims a lovit zidul de protecție risipind toate speranțele echipei pentru un rezultat bun.

Corvette se impune la Long Beach pentru al doilea an consecutiv
Dacă nu ar fi fost accidentul BMW putea obține un nou rezultat bun pentru noul M8

Long Beach race results

Cu IMSA ne vom revedea în scurt timp, la rând fiind Mid-Ohio Sports Car Showdown între 4 și 6 Mai.

 

Lasă un răspuns