Blancpain GT Series și-a deschis oficial porțile pentru noul sezon în weekend-ul ce tocmai a trecut cu etapa inaugurală de la Zolder, etapă destinată seriei de sprint cu două curse în zilele de Sâmbătă respectiv Duminică. Chiar dacă grila de start a fost un pic mai săracă decât în anii precedenți spectacolul nu a lipsit, din contră cea de-a doua cursă a fost o nebunie totală.

Cursa 1

Din pole posițion în ceea ce urma să fie prima bătălie de anul acesta pleca echipajul Audi Team WRT #2 cu Dries Vanthoor și Will Stevens la volan, urmați de campionii seriei Blancpain de anul trecut, GRT Grasser Racing Team #63 cu echipajul Mirko Bortolotti/Christian Engelhart.

Imediat după start contabilizăm și primul incident, modelul Lexus #14 Emil Frey Racing, grupare care a făcut trecerea din acest an la mașinile japoneze după mult timp în care au concurat cu Jaguar, iese în decor în Virajul 1 iar avariile la partea frontală obligă echipa să introducă mașina în garaj marcând astfel și primul abandon al sezonului.

Dries Vanthoor aflat la volanul modelului R8 GT3 plecat din pole își menține prima poziție, distanțându-se chiar de locul al doilea ocupat de Christian Engelhart cu al său Huracan GT3. Pe ultima treaptă a podiumului rula alt model al echipei WRT, #1 cu Alex Riberas în cockpit. Ierarhia s-a menținut până la jumătatea cursei când s-a deschis fereastra de pit și echipele au început să intre una câte una pentru schimbul de piloți.

Cea mai bună operațiune s-a desfășurat la garajul Grasser Racing, după închiderea liniei boxelor italienii s-au văzut în frunte și cu un Mirko Bortolotti foarte hotărât la volan. Acesta a reușit cu succes să-și mențină locul întâi până la final aducând acasă prima victorie pentru echipă din acest an și tot odată un start de sezon cum nu se putea mai bine.

Deși Will Stevens care a preluat volanul #2 de la Vanthoor nu a mers deloc rău, nu a putut atinge ritmul de cursă al Lomborghini-ului și în final au trebuit să se mulțumească cu treapta a doua a podiumului, podium care a fost completat de mașina #1 condusă în partea a doua a întrecerii de Cristopher Mies.

În afara podiumului au sosit în ordine Attempto Racing #66, Audi Team WRT #17, top-ul 10 fiind încheiat de Sainteloc Racing Audi. Bătălia pentru victoria la Pro-Am s-a dat între cele două modele Ferrari ale echipei Kessel Racing, #39 ieșind învingător la final.

Cursa 2

Ei bine, cursa de Duminică a fost mult mai animată cu o grămadă de penalizări care au sporit drama și inevitabil au hotărât și ordinea la final. Din pole position pleca modelul Grasser Racing #63, învingătorul din prima cursă. Imediat după start s-a declanșat și nebunia cu o mulțime de contacte în primele viraje, busculadă de care a profitat Kelvin Van der Linde aflat la volanul modelului #66 Attempto Racing trecând pe poziția a doua în dauna lui Will Stevens în mașina #2.

În fruntea cursei Bortolotti și-a construit un avans liniștitor cu care avea să intre la boxe pentru schimbul de piloți. Aici însă s-a declanșat drama pentru echipă, Engelhart întâmpinând probleme cu fixarea centurii de siguranță iar timpul pierdut la aruncat în afara podiumului. În final mașina a terminat pe poziția a opta după ce a mai primit și un drive-through penalty pentru unsafe release.

#2 Audi de data aceasta cu Dries Vanthoor la volan după schimb, se vedea pe prima poziție dar nu pentru mult timp căci și acesta urma să primească o penalizare drive-through pentru părăsirea boxelor pe unde nu trebuia. Mai exact, el a trecut direct prin conurile care delimitau spațiul de desfășurare și nu pe lângă ele.

Astfel, modelul Attempto prelua șefia cu Steijn Schothorst la volan și avea să câștige în final, aceasta fiind prima victorie pentru echipă din seria Blancpain. Pe doi au ajuns la final AKKA ASP Mercedes cu mașina #88, ultima treaptă a podiumului fiind completată de Grasser Racing #19.

Nu doar mașinile din frunte au primit penalizări, acestea s-au acordat și altor echipaje, lucru care a bulversat total ierarhia din clasament. Modelul #39 Kessel Racing s-a impus și în cea de-a doua cursă la Pro-Am luând o opțiune serioasă pentru titlul de anul ăsta.

Următoarea etapă din Blancpain GT Series este alocată seriei de anduranță cu cele trei ore de pe Autodromo Nazionale di Monza în weekend-ul 20-22 Aprilie.

 

Lasă un răspuns