Cum era și de așteptat, Toyota conduce ostilitățile în cadrul prologului ce precede ca în fiecare an începutul de sezon. După prima zi în care s-a rulat atât pe lumină cât și pe întuneric, niponii ocupă primele două locuri în clasament urmați de echipele private în frunte cu SMP Racing.

WEC propune pentru sezonul acesta o grămadă de culoare și performanță

#8 se situează momentan pe locul fruntaș cu un best lap de 1.32.662, diferența dintre aceasta și cel mai apropiat model Dallara BR1 al rușilor de la SMP Racing fiind de mai bine de 4 secunde. Nici o surpriză aici totuși, era de așteptat pentru toată lumea ca modelele TS050 Hybrid să facă legea pe circuit.

Pentru noile prototipuri cu motorizare convențională este prima ocazie când dau nas în nas cu mașinile de uzină ale japonezilor și cu siguranță adevărații timpi îi vom vedea abia la Spa Francorchamps în prima cursă a sezonului. Cel mai important pentru toată lumea este să aibă parte de o rulare fără probleme majore astfel încât să se poată realiza toate obiectivele stabilite.

Se observă că deși au același șasiu, DragonSpeed și SMP Racing au ales să ruleze cu soluții aerodinamice diferite

La LMP2 fruntaș este modelul DragonSpeed #31 cu cel mai bun timp de 1.40.771. Spre deosebire de LMP1 aici timpii sunt mult mai strânși, singura excepție fiind modelul Larbre Competition care nu a reușit deocamdată să treacă sub bariera de 1.43.441. Chiar dacă anul acesta vom avea doar șapte mașini înscrise pentru tot sezonul, sperăm noi ca spectacolul să nu fie cu nimic mai prejos decât anul trecut.

Noile modele LMP2 intră acum în cel de-al doilea an de existență și vom vedea dacă mașinile Oreca var fi la fel de autoritare

Trecem la GTE-Pro unde până acum Porsche a făcut legea urmați de Ford și Ferrari. Cel mai bun timp de la această clasă este un 1.51.332 realizat de modelul 911 RSR #91. După cum știm deja anul ăsta competiția este mai feroce ca niciodată, cu modele noi de la Aston Martin și BMW iar Ford aflați la potențialul ultim sezon la Pro cu siguranță doresc să părăsească competiția în plină glorie.

Aston Martin este singura mașină de aici care își va face debutul oficial în curse la Spa

La mezina GTE-Am toate cele patru modele 911 RSR de generație nouă au monopolizat careul de ași urmate de mașinile Aston Martin și Ferrari. Diferența dintre prima și ultima înscrisă este un pic mai mare de o secundă, deci nimic înfricoșător aici. În mod normal Porsche-urile ar trebui să se impună la această clasă fiind modelele cele mai noi, dar nu se știe niciodată ce surprize ne așteaptă așa că fiți cu ochii și pe AM sezonul ăsta.

De departe cea mai frumoasă mașină prezentă aici

Pentru live timing s-au alte informații suplimentare puteți vizita site-ul oficial FIA WEC

Lasă un răspuns