Toyota dorește să atace clasica franceză de anul acesta cu o versiune foarte neobișnuită a lui TS050, un model cu puntea din spate mult lățită în comparație cu varianta standard. Acest concept „wide tail” se pare că este posibil datorită unei anomalii din regulamentul tehnic pe care japonezii intenționează să o exploateze la maxim.

Astfel, aceștia urmează să vină în La Sarthe cu două mașini radical diferite, se pare că #7 va concura cu varianta standard de caroserie iar #8 al lui Buemi/Nakajima/Alonso va prezenta această variantă extremă de caroserie. După cum se știe regulamentul permite adaptarea aerodinamicii pentru Le Mans, dar evident că acesta nu este perfect 100% iar niponii au găsit o portiță foarte convenabilă.

Se pare că ACO este conștientă de acest lucru dar este prea târziu pentru orice intervenție. Regulamentul va fii modificat pentru 2019, anul acesta însă sunt șanse foarte mari să vedem pe pistă acest concept radical. Încă nu se cunosc exact dimensiunile în cauză, dar se crede că acest nou model s-ar putea să parcurgă un tur la Le Mans în vecinătatea a 3.10 minute ceea ce ar fii de-a dreptul nebunesc.

Partea interesantă este că știrea a ajuns deja și pe masa privaților de la LMP1 doar că o astfel de eroare nu s-ar afla și în regulamentul pentru prototipurile non-hibride. În cele din urmă dacă va fi să vedem o astfel demașină din partea Toyota, cel mai probabil asta se va întâmpla în cadrul testului oficial pentru marea cursă. Foarte important de precizat este că modelul din imagine este doar un exercițiu de imaginație, cum am spus încă nu se cunosc exact dimensiunile cu care se vor juca japonezii.

Lasă un răspuns