După 12 ore de foc și motorsport de cea mai înaltă calitate, Tequila Patron ESM #22 pleacă acasă cu victoria după una dintre cele mai palpitante întreceri care au avut loc vreodată pe legendarul Sebring International Raceway. Echipajul format din J. van Overbeek, P. Derani și N. Lapierre au trecut primii linia de sosire adjudecându-și cea de-a 66 coroană cu lauri din însorita Florida.

Nebunia s-a instalat încă de la start, contactul dintre modelul Spirit of Daytona #90 care a plecat din pole position și prototipul ESM #2 chiar în primul viraj a dus finalmente la abandonul celei din urmă, lăsându-și astfel sora să se lupte singură pentru victorie. De data aceasta tot platoul DPi a fost la un nivel ridicat de competitivitate, Acura și Mazda fiind prezente alături de Cadillac în lupta pentru întâietate.

Modelele celor de la GM nu au mai făcut acum legea, din contră văzându-se în situația de a trage tare pentru locurile fruntașe, poziții care au fost adjudecate abia pe finalul cursei, cu doza aferentă de dramă bineînțeles. În urma retragerii primei mașini încă de la startul cursei, lucrurile nu părea prea grozave pentru ESM mai ales după belelele prin care au trecut și la Daytona.

De data aceasta însă, situația s-a prezentat cu totul altfel, celălalt prototip Ligier-Nissan al echipei a reușit să preia conducerea încă din primele secvențe ale întrecerii și nu a mai cedat-o până la final. Fiabilitatea, efortul fantastic al echipei și nu în ultimul rând tururile consistente și fără greșeli făcute de tripleta de la volan au dus la această victorie magnifică.

Putem afirma fără nici o reținere că ediția de anul acesta a fost una dintre cele mai disputate cu spectacol și emoții la toate cele trei clase. La prototipuri diferențele dintre ocupantele podiumului și nu numai a fost mai mereu de ordinul câtorva secunde cu schimbări frecvente de lider la fiecare pitstop. Acura s-a dovedit și acum una dintre cele mai rapide mașini de pe circuit, problemele tehnice obligând din nou ambele mașini ale Team-ului Penske să încheie cursa mult mai devreme decât planificaseră.

Acura din nou foarte puternică dar și cu foarte mult ghinion

După Daytona și Sebring este foarte clar faptul că Acura are puterea necesară să se bată pentru victorii, le mai trebuie doar un pic de fiabilitate și noroc. Echipa care a făcut cea mai frumoasă figură aici a fost Mazda, de data aceasta au avut parte de o întrecere cu mult mai puține probleme. Aceștia s-au aflat chiar la conducere cu anumite ocazii iar în ultima oră erau acolo, la bătaie pentru podium.

Evoluție plăcut surprinzătoare pentru Mazda și Team Joest

Ultimul oprire la boxe le-a fost fatală însă, după realimentare prototipul RT24-P #55 nu a mai vrut să pornească, întârziere care a costat enorm echipa. În final mașina s-a pus în mișcare terminând cursa pe poziția a șasea, dar cu semne clare de evoluție și speranțe mari pentru întrecerile viitoare.

De necazul japonezilor au profitat WTR #10 și AXR #31 care au completat podiumul. Modelele Cadillac nu au mai fost în centrul atenției de data aceasta, dar tururile consistente și lipsite de probleme majore le-au adus aceste rezultate foarte importante în economia campionatului. Cât despre celelalte două modele Cadillac, câștigătorii de la Daytona s-au văzut înfrânți după contactul lui Joao Barbosa cu prototipul Oreca 07 Performance Tech din ora a opta iar deținătorii pole-ului Spirit of Daytona fiind nevoiți să se retragă după accidentul lui Vautier din ultima oră de cursă.

De acum Cadillac are mult de muncit dacă mai vrea să fie regina clasei

Prototipurile de specificație internațională P2 nu au făcut nici ele o întrecere slabă, dar nu s-au putut ridica la nivelul de performanță al modelelor DPi. După ce drama a luat sfârșit Core Autosport #54 s-a ales cu poziția a patra un rezultat deloc rău cu modelul #32 al celor de la United Autosports pe cinci.

Încă sunt diferențe considerabile între DPi și P2

Dacă după Rolex 24 mai credeam că Cadillac va face legea și anul acesta, Sebring ne-a dovedit că situația nu este deloc așa, Acura, Mazda și Nissan sunt foarte capabile și cu siguranță ne vor livra mai multe surprize pe viitor.

La GTLM am avut de data asta din nou o cursă memorabilă spre deosebire de Daytona unde Ford au rulat practic singuri la această clasă. Victoria a fost obținută de Porsche prin modelul #911 cu tripleta Tandy/Pilet/Makowiecki. Aceștia au avut parte de o întrecere lipsită de probleme pe care în final au câștigat-o terminând cu un pic peste șase secunde diferență de locul doi.

Prima mare victorie pentru noul 911 RSR

Din prisma învingătorilor surpriza nu ar fi atât de mare, locul secund pe de altă parte ocupat de BMW-ul RLL #25 este un rezultat fenomenal mai ales după prima cursă mai mult decât dezamăgitoare a noului M8. Bavarezii s-au dovedit foarte rapizi încă din antrenamente iar pole-ul obținut după calificări a fost încă o dovadă că mașina a progresat foarte mult în ultimele săptămâni.

În final, chiar dacă au fost momente când s-au aflat la conducere, au trebuit să recunoască supremația celor de la Porsche, rezultatul obținut însă este mai mult decât satisfăcător ajutând mașina și echipa să treacă la următorul nivel.

Evoluție mai mult decât neașteptată pentru BMW, se anunță lupte crâncene la GTLM de aici înainte

Podiumul a fost completat de celălalt 911 RSR, încheind astfel cea mai de succes întrecere pentru echipă după mult timp. Pe patru și cinci au venit echipajele Ford #67 și Ferrari-ul Risi Competizione #62. Pentru Corvette a fost o cursă nu tocmai plăcută, o serie de probleme tehnice forțându-i pe aceștia să termine în a doua parte a clasamentului.

Luptele pentru podium până în ultimul tur nu au lipsit nici la GTD unde de asemenea spectatorii au avut ce vedea. Chiar dacă marii învingători de la Daytona nu au mai fost prezenți și aici, victoria a fost adjudecată tot de un model Lamborghini Huracan GT3, #48 Paul Miller Racing.

După două curse din acest sezon se pare că Lamborghini este mașina de bătut aici

După cum știm, la această clasă se întâmplă foarte rar ca o anumită echipă sau mașină să domine autoritar, situație care nu a fost valabilă acum. Majoritatea echipajelor înscrise s-au perindat prin preajma podiumului la un moment dat, podium care a fost adjudecat cu mult suspans chiar în ultimele minute de cursă. Dacă Lamborghini-ul din frunte avea un avans liniștitor pe final, pentru celelalte două poziții de pe podium s-au luptat Riley Motorsport cu al lor AMG GT3 #33, Audi Team Land #29 și Scuderia Corsa #63.

După două depășiri magnifice efectuate de Alessandro Balzan, Ferrari-ul 488 GT3 s-a văzut trecând de pe patru direct pe doi scoțându-i pe cei de la Land Motorsport de pe podium. Clasamentul a fost completat de 3GT Racing cu al lor Lexus #15 și Wright Motorsports #58, de asemenea modele care s-au luptat pentru întâietate.

După ce s-au scurs toate cele 12 ore și am tras cortina peste ediția cu numărul 66 a legendarei întreceri rămânem cu un sentiment de amărăciune că totul s-a terminat dar și cu bucuria că am asistat la o cursă memorabilă și una dintre cele mai intense întreceri de anduranță din istorie!

2018 Mobil 1 Twelve Hours of Sebring – Race results

 

 

 

 

Lasă un răspuns