Formula 1: Ricciardo stabilește un nou record de circuit în cea de-a 6-a zi de teste

1343

Ne apropiem cu pași rapizi de sfârșitul perioadei de teste premergătoare primului Grand Prix al sezonului, iar timpii încep să scadă într-un ritm alert. După un record de 1:19.3 stabilit de Hamilton în prima săptămână, Daniel Ricciardo a doborât recordul circuitului din Catalunya stabilit de Felipe Massa în 2008. Australianul a oprit cronometrul la 1:18.047, cu 3 zecimi mai secundă decât brazilianul care pilota pentru Ferrari în acea vreme.

Sesiunea de dimineață a început în forță pentru McLaren, Fernando Alonso fiind primul care a coborât sub 1:20, dar și primul în termeni de km parcurși. Din nefericire, o scurgere de ulei l-a forțat pe spaniol să oprească monopostul în virajul 7 după doar două ore de rulat. O schimbare de motor a fost obligatorie așa că Alonso și-a petrecut mare parte din zi în garaj, consemnând încă o zi aproape pierdută pentru McLaren. De cealaltă parte a spectrului, Hamilton continua să facă simulări de cursă pe pneuri Soft și Medii în timp ce timpii coborau rapid sub 1:19. Britanicul s-a oprit la 1:18.4 și 90 tururi înainte de a preda ștacheta colegului său.

În afară de incidentul lui Alonso, nu prea au existat alte incidente majore, două alte steaguri roșii cauzate de Brendon Hartley după o ieșire ușoară în zona cu iarbă în virajul 11 și o oprire la ieșirea de pe linia boxelor, dar care nu au durat mai mult de câteva zeci de secunde. Sergey Sirotkin a avut și el un moment dificil după ce monopostul său s-a oprit în fața garajului Red Bull și a trebuit împins de mecanici înapoi în garajul Williams.

Kimi Raikkonen era așteptat să preia monopostul Ferrari încă de dimineață, dar după ce au apărut câteva zvonuri conform cărora finlandezul nu s-ar simți bine, a venit și confirmarea când Vettel a ieșit pe circuit la ora locală 9 dimineața. Raikkonen s-a simțit apt cu câteva ore înainte de finalul zilei și a parcurs 49 de tururi cu câteva simulări de stint-uri pe SuperSofts.

Monopostul RS18 al celor de la Renault a fost maratonistul zilei după 190 tururi parcurse de cei doi piloți. Chiar dacă timpii lor nu au ajuns în top 6, cantitatea de informații obținute astăzi le aduce un avantaj substanțial pe lângă fiabilitatea de care au dat dovadă.

După o zi de ieri în care am văzut multe tururi parcurse pe pneuri Soft și Medii, alte compoziții mai aderente și-au făcut apariția. Creșterea temperaturii a dus la câteva simulări de cursă pe pneuri SuperSoft, UltraSoft și HyperSoft din partea celor de la Red Bull și Mercedes. De asemenea, cel mai bun timp stabilit de Daniel Ricciardo a fost făcut pe HyperSoft-uri. Situația pneurilor este greu de analizat pentru a concluziona care pneu este cel mai bun deoarece compozițiile mai dure oferă mai multă stabilitate în virajele rapide, în timp ce ieșirile din virajele încete sunt adjudecate de UltraSofts și HyperSofts. Până la urmă, același set de pneuri va avea un comportament diferit pe fiecare șasiu de pe grilă, așa că diferențele dintre compoziții s-ar putea să nu fie chiar așa de evidente până nu ajungem la calificările din Australia.

Următoarele două zile ar putea aduce timpi sub 1:18 dacă echipele decid să simuleze mai multe sesiuni de calificări. Red Bull și Mercedes ne-au arătat deja un pic de ce sunt în stare în timp ce Ferrari este așteptată să încalțe pneurile Ultra sau HyperSoft și să doboare timpi.

Lasă un răspuns