Iată că a venit și sfârșitul de an, parcă pe nesimțite s-a mai dus încă un sezon din anduranța nord-americană, unul plin de noutăți și curse nebune. Dar IMSA nu și-a dezamăgit fanii și ne-a oferit un final grandios cu o cursă de zece ore plină de suspans și o pleiadă de incidente care au fost sarea și piperul întrecerii.

DPi

Tequila Patron ESM reușește să termine în forță sezonul cu o victorie aproape nesperată după zece ore nebune adjudecându-și al doilea succes din acest sezon care a început nu tocmai bine pentru ei.

Team Penske, la întoarcerea oficială în cursele de anduranță, au condus ostilitățile la început dar văzându-se apoi la un tur distanță de principalii favoriți după un accident nefericit în chiar prima oră a întrecerii. Finalul s-a dovedit totuși favorabil pentru ei cu un loc trei obținut în urma penalizărilor acordate mașinilor de la vârf.

De asemenea, proaspăt încoronați campioni ai seriei, frații Taylor au fost nevoiți să abandoneze în a treia oră de competiție după ceva probleme întâmpinate la motor. Chiar și așa, titlul le era asigurat prin simplul start în cursă, deci în final rezultatul nici nu a mai contat.

Cum spuneam, în ultima jumătate de oră, pe care nu o putem descrie altfel decât “de infarct”, ambele prototipuri aflate în față, modelul ESM #22 care condusese o bucată bună de cursă, și Cadillac-ul #5 au fost nevoite să ispășească penalizări care l-au aruncat pe ambele în afara podiumului. De acestă oportunitate a profitat Brendon Hartley care a adus mașina #2 la final pe primul loc în fața ultimului Cadillac rămas la bătaie cu Dane Cameron la volan.

Nu în ultimul rând, atât Rebellion, veniți cu o nouă pictură și mari speranțe pentru un rezultat bun, cât și Mathiasen Motorsports au fost nevoite să abandoneze în urma unor accidente.

Cu acest ultimă cursă s-a încheiat și primul an de viață pentru noile prototipuri propuse de IMSA, per total a fost un an de excepție iar următorul se anunță a fii și mai nebun cu Acura și Mazda intrând în forță pe câmpul de luptă.

Deși acest model a fost îndelung contestat, două victorii sunt două victorii!

PC

Surpriză de proporții la PC, după multe curse câștigate de eternii Performance Tech, și deja campioni încă de la Road America, a sosit vremea ca și ceilalți să mai guste din șampania victorioasă.

Totul s-a încheiat pentru ei după contactul cu modelul Oreca 07 al celor de la Rebellion în urma căruia au pierdut mai bine de 20 de tururi față de rivalii BAR1 care nu au mai avut practic nici un obstacol în obținerea unei duble entuziasmante pe final de sezon.

Chiar dacă s-au văzut nevoiți să se declare învinși aici, asta nu schimbă cu nimic sezonul dominant al echipajului #38 care de la anul va fi prezent pe grila DPi la bătaie cu băieții mari.

Acesta a fost ultimul an de existență al acestei clase, din păcate nu putem spune că a fost chiar perfect datorită numărului scăzut de echipaje aflate la start și faptul că întreg sezonul a fost dominat autoritar de o singură echipă. Una peste alta, amintirile luptelor bară la bară oferite de aceste mașinării vor rămâne mereu în inimile fanilor.

Adio PC, parcursul vostru nu va fii uitat niciodată!

GTLM

BMW Team RLL a reușit să-i ofere un final de carieră cum nu se putea mai bine deja bătrânului M6 triumfând în cele zece ore de pe legendarul Road Atlanta. Echipajul #25 cu Alexander Sims, Kuno Wittmer și Bill Auberlen, aflat la startul cu numărul 400 la volanul unui model BMW, au adus mașina la final pe primul loc după o cursă pe care au dominat-o în mare parte.

Deși au forțat pe final cât de mult s-a putut, băieții din Corvette-ul #3, proaspăt încoronat și el campion al clasei, au trebuit să se mulțumească cu locul secund terminând în fața californienilor de la Risi Competizione.

Porsche cu noul lor 911 RSR din nou nu s-au simțit foarte confortabil fiind și protagoniștii unui eveniment mai puțin plăcut la boxe. Un incendiu izbucnit pe modelul #912 a speriat puțin membrii echipei, un singur mecanic fiind transportat la centrul medical pentru investigații mai amănunțite.

Pentru Ford trebuia să fie un final fericit cu mașina #67 rulând cu șanse la podium, asta până să intervină accidentul suferit de Ryan Briscoe în urma contactului cu Pipo Derani, întâmplare care a dus de asemenea la penalizarea modelului ESM oferind astfel victoria echipajului soră.

De la anul competiția la această clasă se anunță și mai acerbă cu noul M8 care are misiunea de a duce mai departe șirul de victorii al lui M6.

Adia și ție M6, și mii de mulțumiri pentru un ultim an de excepție!

GTD

Audi Team Land s-a impus în cursa modelelor GT3 cu cele două Porsche-uri Alegra Motorsport și Park Place Motorsports completând podiumul. Probabil cea mai nebună desfășurare a ostilităților a fost aici cu doar șase dintr-un total de 17 mașini terminând în același tur cu liderul.

Scuderia Corsa, campionii clasei pentru al doilea an consecutiv nu au fost feriți de ghinioane, acroșându-se cu modelul Penske Oreca încă din prima oră de cursă. Chiar dacă anul acesta a fost mai puțin convingător cu o singură victorie în palmares, finish-urile regulate pe podium s-au în preajma acestuia le-au adus un nou titlu în campionat.

Weekend plin de reușite pentru Team Land

După ce toate au fost spuse și cortina a căzut peste un nou sezon de IMSA, nu putem decât să-l așteptăm cu și mai mare interes pe următorul care va porni în forță cu cele 24 de ore de la Daytona din Ianuarie 2018. Deci, nu vă îndepărtați prea mult căci anduranța nord-americană va reveni “cât ai zice pește”!

Photo credits – Dailysportscar

 

Leave a Reply